Dance to yoga - Marieta Tsiatira

Η ενίσχυση των παιδαγωγικών στόχων στην προσχολική εκπαίδευση μέσα από τη γιόγκα: ένα πιλοτικό πρόγραμμα Συντάκτες εργασίας: Μ. ΤΣΙΑΤΗΡΑ | Α. ΚΑΘΑΡΙΟΥ | Γ. ΜΠΑΡΜΠΑΣ |

Παρότι στην Ευρώπη κ Αμερική οι πρακτικές της γιόγκα έχουν μπει καθολικά στα σχολικά προγράμματα με στόχο πάντα την ανάπτυξη και τη βελτίωση της ζωής των παιδιών μέσα στο σχολείο, στη χώρα μας αντιμετωπίζονται ως εναλλακτικά προγράμματα στην καλύτερη περίπτωση και με δυσπιστία και προκαταλήψεις στη χειρότερη.
Πριν την πανδημία και μέσα από την εμπειρία και την ιδιότητα μου σε σχολεία στην Αγγλία και Γερμανία, υλοποίησα μια έρευνα που απαντά σε πολύ σημαντικά ερωτήματα για τις πρακτικές της γιόγκα και του mindfulness στο ελληνικό σχολείο.
Ευχαριστώ θερμά τον πρ. επίκουρο καθηγητή ΑΠΘ κ. Γιώργο Μπάρμπα για την πολύτιμη βοήθεια του και την επιστημονική εποπτεία της έρευνας.

Τίτλος: Η ενίσχυση των παιδαγωγικών στόχων στην προσχολική εκπαίδευση μέσα από τη γιόγκα: ένα πιλοτικό πρόγραμμα.

Συντάκτες: Τσιατήρα Μ., Καθάριου Α., Μπάρμπας Γ.
International Journal of Educational Innovation Vol.5 Issue 3, 41-54.

Περίληψη:

Η ενίσχυση των παιδαγωγικών στόχων στην προσχολική εκπαίδευση μέσα από τη γιόγκα: ένα πιλοτικό πρόγραμμα Η αυτόνομη κοινωνική συγκρότηση και η ικανότητα συλλογικής λειτουργίας αναδεικνύονται ως σημαντικές προτεραιότητες της εκπαίδευσης στη σύγχρονη εποχή. Με σκοπό την ανάδειξη αυτών των παιδαγωγικών προτεραιοτήτων υλοποιήθηκε πιλοτική ποιοτική έρευνα σε ιδιωτικό νηπιαγωγείο – παιδικό σταθμό σε αστικό κέντρο της Θεσσαλίας, η οποία βασίστηκε στην υπόθεση ότι ένα πρόγραμμα γιόγκα μπορεί να ενισχύσει την αυτορρύθμιση των παιδιών προσχολικής ηλικίας, την συγκέντρωση προσοχής, την σχέση των νηπίων με το σώμα τους, την αυτεπίγνωση και την ανάδειξη του εαυτού στο πλαίσιο της συνεργατικής λειτουργίας στην ομάδα. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο διάστημα από τον Νοέμβριο 2019 μέχρι τον Μάρτιο 2020. Δείγμα της έρευνας ήταν 8 νήπια. Τα παιδιά αξιολογήθηκαν με βάση 11 δείκτες στην αρχή και στο τέλος του προγράμματος. Τρεις μήνες αργότερα έγινε επαναξιολόγηση των παιδιών. Τα ευρήματα ενισχύουν την ερευνητική υπόθεση και την εκτίμηση για τον θετικό ρόλο που μπορεί να παίξει ένα πρόγραμμα γιόγκα στους παιδαγωγικούς στόχους της προσχολικής εκπαίδευσης.

Ολόκληρη η δημοσίευση στο παρακάτω link:

https://journal.eepek.gr/assets/uploads/manuscripts/manuf_773_nxzkravq60.pdf

Δείτε περισσότερα...